Registracija kola

Naša agencija Kontakt, primetila je da je registracija kola u Beogradu i Srbiji jako stresna i naporna stavka u životu većine ljudi. Dok se registracija kola u drugim zemljama jednostavno vrši i implementira u elektronske sisteme, kod nas se još na uvid šalju potvrde iz banaka kao dokaz o plaćenom osiguranju i drugim taksama. 

Ipak, na ovoj strani registracija kola, pokušaćemo da vam objasnimo sam nastanak reči kola kao i prvu registraciju koja je urađena u Srbiji. Modernizacija medjugradskog saobracaja u Srbiji i sam razvoj automobilizma, samim tim i obevznim registrovanjem kola ili automobila (od zaprežnih kola za vuču) počela je 1884. godine izgradnjom prve železnicke pruge, na relaciji Beograd-Zemun, a nešto kasnije i na relaciji Beograd-Ristovac. Beograd je dobio prvi električni tramvaj 1894. godine. Istorijski podaci govore da je Božidar Radulović, trgovac, kupio prvo putnicko motorno vozilo u Beču i prevezao ga u Beograd železnicom, 3.4.1903. godine. Takođe, istraživanjem smo pronašli i zapise da je 1910. i 1911. godine u Leskovcu bilo nekoliko (desetak) kola. Prvi sanitetski automobil je kupljen 1911. godine. U tom periodu u Beogradu saobraca prvi taksi, a 1912.-te godine i prvi autobusi. Za potrebe Vojske, 1913. godine uvezena su teretna vozila marke Opel i Kisseia i Jefferey. Tokom prvog svetskog rata, uništena su sva vozila koja je Srbija imala (oko 150).

Registracija kola datira još iz ovog vremena, kada je država uvidela da će sa pojavom sve više automobila biti neophodan jedinstven registar istih.

 

 

 

Friday the 22nd
Made by Internet Marketing Srbija and Made by Internet Marketing and BigCommerce Review